Höstig matsedel

Här kommer en höstmatsedel, perfekt mat för denna kyliga mysiga höstperiod! Om ett tag skall jag och pappa ge oss ut på en långpromenad med vovven, en mil ungefär. Det ska bli skönt att få röra på sig lite! Hoppas att det inte är för kallt dock.

För övrigt så kan ja meddela att lappen nu sitter uppe på ICA's anslagstavla, och jag väntar (troligen förgäves) på att någon skall ringa så att jag kan sätta igång och baka! Man kan ju alltid drömma, i alla fall! Idag får jag tack och lov ändå baka, jag skall nämligen svänga ihop två ankarstockar eftersom vi börjar få slut på pappas älskade "skovor". Senare idag blir det citronmaräng paj som syster ska baka, smarrigt värre! Ha en fin dag alla ni som läser! :)



Måndag: Ungsbakade linser med fetaost
Tisdag: Asiatisk soppa med nudlar
Onsdag: Rosmarinfisk, baconlindad
Torsdag: Väldigt god och enkel linssoppa
Fredag:  Kålpudding med lingonsylt 
Lördag: Köttgryta med ädelost och kantareller
Söndag: Italiensk tomatsås och pasta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0