Kålpudding

Det finns några maträtter som ligger mig varmt om hjärtat, däribland kålpudding och då såklart även kåldolmar. Kål är otroligt nyttigt och är dessutom rikt på C-vitamin. Att göra kålpudding är enkelt och otroligt gott. Lingonsylt och kokta poatisar passar bra till, men själv struntar jag i potatisarna och njuter av kålpuddingen som den är med lite lingonsylt!

1 svenskt kålhuvud
ca 400 g köttfärs
2 kokta kalla potatisar
salt och peppar
ev. lite torkad timjan
ca 3- 5dl mjölk

1. Skär kålen i bitar och koka den i en stor kastrull i ca 10 min.
2. Blanda ihop färsen med potatis och tillsätt mjölk tills du fått en lite lösare färs.
3. Varva färs och kål i en smord ungsfast form, grädda i 175 grader ca 40 - 60 minuter, klart!

förlåt för dåligt foto!

Kommentarer
Postat av: Carro

Kålpudding är verkligen gott ! :) Jag vill dock ha Sirap i =P

2009-08-01 @ 22:44:22
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0