Lätt dessert med kesella och blåbär

Denna lätta dessert serverade jag på min bardomsvän Majas trerätters-middag som hon fick av mig i födelsedagspresent. Efter både förrätt och huvudätt är magen oftast ganska nöjd, så en mastig kaka är inget att föredra som dessert på en trerätters-middag. Därför hittade jag på denna mycket goda, lätta och enkla dessert med smak av blåbär, citrus, vanilj och mörk choklad.

2 portioner
1 burk kesella 1%
2 msk citronlikör t.ex. limoncello
rivet skal från 1 apelsin
2 msk citronsaft
2 msk vaniljsocker
(ev. en liten, liten skvätt cointreau)

2 dl blåbär, tinade
2 dl rice crispies
några rutor mörk choklad 90%
(physalis)

1. Blanda kesellan med de övriga ingredienserna.
2. Smält chokladen i mikron i en skål, blanda ned rice crispies och bred ut på ett bakplåtspapper. Låt stelna.
3. (Spara hälften av rice crispisen och några bålbär till dekoration). Varva i 2 snygga glas kesellaröran, bålbär och smulad rice crispies.
4. Garnera med rice crispies, blåbär och physalis.


Kommentarer
Postat av: Björn

Det finns bara en sak att säga MMMMmmmm.

2009-10-13 @ 10:46:23
URL: http://thebjorn.devote.se
Postat av: Frida

Svar: Ja, verkligen, mmmmm ;D

2009-10-13 @ 18:34:59
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0