Idag är jag lycklig.

Jag har städat hela dagen lång. Plockat undan de sista julsakerna, dammat överallt och speciellt på alla fönsterbrädor, dammsugit, diskat, moppat golv och gjort lite fint efterpyssel. Blev otroligt trött! Men tack vare en god tonfisklunch höll jag energin uppe i många timmar och orkade till och med ge mig ut på en joggingrunda. En runda som för övrigt gick sjukt bra! Satte upp några olika mål för mig själv under rundan, och jag klarade dem allihop. Blev galet glad och nöjd, skrattade, jublade och klappade händerna efter den sista spurten haha! Längtar tills nästa gång jag får stoppa träningsmusiken i öronen och ge mig ut, är sjukt taggad! :D


För övrigt har jag varit på ovanligt bra humör, både idag och flera dagar innan. Beror på lite allt möjligt, och jag är väldigt tacksam för denna må-bra-period. Allting på hemmafronten är totalt kaos och sorgligt, så jag är glad att jag kan hålla energin uppe och må så pass bra som jag faktiskt gör :) Just för stunden sitter jag och tittar på ett program om nyfödda bebisar, i brist på annat att göra. (vi låtsas inte om läxan i engelska!) Har precis ätit en bit av den ljuvliga, kladdiga äppelkakan och druckit en kopp te. Funderar på om jag borde lägga ut receptet på den goda kakan, den var ju helt...gudomlig! Finns det någons om är intresserad?

Kommentarer
Postat av: Laks

va härligt att uppmärksamma sin lycka! jag försöker göra det ofta. Och inte blir man lycklig när man köper något eller när man tjänar pengar, oftast blir jag sådär lycklig å på bra humör bara av att solen skiner å bussresan va trevlig å man lyssnar på någon bra musik.. X)



SV: håller med om päls! den tillhör djuren, inte någon modekåt människa.. X)



Jo, ja vet.. ja blir utpumpad ibland. Det är egentligen inte att jag har mycket att göra, utan mer att det känns i min hjärna att jag har mycket att göra.. grejen e ju att jag ALLTID har allt jobb med mig, det försvinner aldrig. Stressen för att blogga och stress för att hinna med matte-arbete och allt... plus att jag har väldigt stora problem med att åka till platser, mår illa alltid när jag ska någonstans, blir stressad och jätteorolig.. vilket ökar stressen ytterligare.. men just nu har det varit en period då jag är väldigt orolig, men det kommer å går ju.. hoppas på en lugn period nu X) tack för tipsen

2011-01-23 @ 21:08:02
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: Amandah

Jag är intresserad:)

2011-01-24 @ 08:08:14
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: sophie

KAKAKAKAKAKAAA!! recept nuuu! Hatar äppelkaka men när den är kladdig så slår jag till! :D

2011-01-24 @ 18:01:18
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0