Träning i sommar

Nu har jag planerat klart hur min sommar ska se ut tränings- och hälsomässigt! Jag har legat som en döende soffpotatis de senaste veckorna, vilket är lite trist då min kondition som jag äntligen lyckats bygga upp nu troligen sjunit ner till noll igen. Men, är man sjuk så är man, och det är viktigt att låta kroppen vila! Sen behöver man ju inte ligga och sova bort dagarna och tröstäta jordnössmör för det... Men ni vet hur det kan bli :o)




Det här klarar jag! Kan vara en envis jäkel bara jag vill!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Frida! Nu blir jag nästan lite orolig, detta låter inte alls bra om jag skall vara ärlig. Alldeles för lite mat och för mycket träning.

Det är bra med mål, ditt springmål tycker jag låter toppen! Men du är fortfarande så ung, håll inte på med sådana dumheter, du blir inte lyckligare :D Lyssna nu på tant Mikaela, jag vet och kan :D Om du tänker efter så tror jag du också förstår att varken magrutor eller fastare ben kommer göra dig lyckligare. En massa måsten är inte bra!



Jag vill också blir lite nyttigare och tränar mer i sommar. Har ätit skit och tränat 0 nu i några veckor. Men min plan för sommaren är att springa 3 gånger i veckan om jag orkar, vill jag inte så tänker jag inte tvinga mig själv.

När det gäller mat skall jag bara äta godis på lördagar, sedan äta vanlig mat på veckorna.Inga matsceman! Det räcker långt! Jag lovar dig!



NU blev det långt här haha. Men du förstår att jag bara vill dig väl :)



Kram på dig!!

2010-05-28 @ 16:14:16
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Emelie

Håller med Mikaela! Ta hand om dig Frida. Lycka och värde sitter inte i kroppen eller i maten du äter.



Emelie

2010-05-28 @ 16:44:01
Postat av: Frida

Hej hej occh tack för att du bryr dig, det är fint :) Med träninge menar jag inte att träna varje dag, utan promenader räknar jag också med, så att träna varje dag kommer jag absolut inte göra! "Träna" räknar jag även som pilates, och det var bara 20 min att göra och är inte ansträngande, och det försöker jag göra varje dag bara för att testa om det fungerar :P



Angående maten som kommer jag äta ungefär som jag gör nu faktiskt, jag äter mest sallad till lunch med massa bönor och annat gott, det enda som är skillnad blir att jag ska äta mer grönsaker till middag och sluta småäta :) Sen att få fastare ben och tillbaka mina magmuskler, visst, lite utseendefixerat kanske, men när man haft muskler förr så vill man gärna ha tillbaka dem, och det handlar inte bara om utseendet, jag vill ha en stark kropp också som jag kan leva med länge!



Sen blir jag gladare av träning och en fin kropp också, så det kommer nog gå bra. Jag kan vara så pass ärlig att säga att jag faktiskt kan spåra ur mat met och träning ibland, men denna sommar kommer bli lugn och fin, jag hör av mig om jag behöver råd, för jag litar faktiskt på dig :o)

2010-05-28 @ 17:14:37
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Visan

jag håller med mikaela, med massa måsten skapar man ångest och det leder bara till dåliga vägar! :)

Men du MÅSTE prova minimarshmallows om du inte gjort det, men det måste vara till varm choklad så de smälter. :)

Ha en bra helg!

2010-05-28 @ 18:38:13
URL: http://visansgoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0