Avokadosmörgås i solskenet

Hej Solen! :o)
Vad glad jag är att du äntligen börjat ge oss dina vackra, värmande strålar allt oftare. Du tinar upp min själ och ger min hud en fin och härlig brunhet. Tack du lilla sol.

Jajamen, solen gör mig glad! Blir inte ni automatiskt piggare och gladare av att gå ut i solen? Jag vaknade upp med insikten "Helvetes-jävla-piss-dag", för att vara helt ärlig. Men efter en skön promenad i solen med Paolo Nutini i hörlurarna, några glädjehopp och springspurtar på ängarna, fyra härliga vitsippebuketter - så var min själ äddad denna dag. Jag har suttit i solen så länge att jag somnat, blivit röd om kinderna och glad inombords. Äntligen vår!!
    Självklart passade jag på att fylla på med lite energi efter promenaden, och vad passar inte bättre då än en härlig avokadosmörgås och en knaprig morot till lunch? Hade vi haft tomatpuré hemma så hade mackan även bestått av det, men nu var den tyvärr i vanlig ordning slut. Däremot kunde jag toppa med årets första skörd av härlig basilika!... Så smörgåsen, ja den blev god ändå, till och med utan tomatpuré


Mina goda lunch bestod av:
½ knäckebrödsrundel
1 liten avokado
6 oliver med fyllning
massor av Lime Pepper
(tomatpurre!)
basilika
Och en mumsig morot.


Kommentarer
Postat av: Molli

Kallar du det där lunch!?

2010-05-10 @ 16:48:26
Postat av: Frida

Ja, för mig är det där en lunch. Hurså?

2010-05-10 @ 19:01:13
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: lena

men åh, önskar jag var lika kreativ! Själv så kan man knappt koka nudlar till lunch, hah.

2010-05-10 @ 19:32:22
URL: http://lenalotta.devote.se
Postat av: Molli

det var extremt lite... har du anorexia eller?

2010-05-13 @ 18:14:34
Postat av: Frida

Molli: Nej jag har inte anorexia, men ibland är man riktigt hungrig till lunch, ibland inte. Är du ALLTID jättehungrig till lunch!? Just nu ligger jag och äter glass i sängen och är sjuk, jag är inte hungrig, men jag äter glass ändå. Man äter som man vill, beroende på humör, aktivitet och hunger.

2010-05-13 @ 22:26:04
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Molli

Ja, jag är alltid jättehungrig till lunch och till middag för den delen

2010-05-14 @ 09:37:32
Postat av: Frida

Molli: Okej! Det låter bra det :o)

2010-05-14 @ 13:08:00
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Rebecca

jag tycker varken om avocado eller oliver - men jag blir fan sugen!!

2010-05-15 @ 10:38:31
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0