Underbar sallad med dubbel ost

Trots att det är mitt i vintern under den allra kyligaste perioden, så njöt jag i fulla drag av en underbar pastasallad för några dagar sedan. Jag älskar sallad, skulle kunna äta det till middag flera gångeri veckan, men såhär på vintern är det inte läge för det, men tillslut fick jag äntligen njuta av en riktigt god pastasallad ändå. Vi fick ca 2 dl fullkornsmakaroner över från en middag och gjorde salladen av dessa dagen efter. Tillsammans med sardeller, soltorkade tomater och två sorters ost fick denna sallad en härlig sälta.

ca 3 portioner
2 dl kokt pasta
2 tomater
lite tunt hyvlad fänkål
peppar
en skvätt mangobalsamvinägrette
olivolja, en skvätt
oregano
½ burk sardeller, grovt hackade
1 avocado
3/4 pkt salladsost (ex. euroshoppers, den är god)
1 pkt halloumiost´
blandade grekiska ekologiska oliver med kärna
3 soltorkade tomater
½ rödlök
ca 5 blad isbergssallad

1. Blanda pasta, olivolja, vinäger, peppar, oregano, sardeller och soltorkade tomater.
2. Skär salladsosten i kuber. Blanda allt utom halloumiosten.
3. Stek halloumiosten, servera den nystekt till salladen med mangobalsamvinägretten som tillbehör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0