Naturgodis

Jag älskar exotic snacks! De är så otroligt goda. Dyra visst - men goda, ja. Mycket godare än vanligt godis, men dock inte alls nyttigare. Visst, man slipper en rejäl hög med färgämnen och ämnen som finns i gelégodisar, men de innehåller mycket fett och socker. Men vad gör det? Godis äter man inte för att det är nyttigt, utan för att det är gott. Men jag undrar dock, när jag hör ordet naturgodis tänker jag på nötter, choklad och torkad frukt. Kan verkligen lakritsgodis doppad i yoghurt räknas som naturgodis? Det tycker inte jag! Detta är helt enkelt ett godis som inte hör hemma bland mina älskade naturgodisar, de platsar bättre i karamellkungens hörna!

Mina favoriter bland naturgodis, som säljs av bland annat Exotic Snacks och Parrot, och som mer än gärna får följa med hem i min godispåse till helgen är följande:
Kaneläpplen i yoghurt
Paranötter och Macadamianötter
Paranötter i yoghurt
Cashewnötter doppade i yoghurt
Kanel och chokladtäckta mandlar
Kokostoppar Yoghurt
Torkad cuantaloupemelon (otroligt god!)


Det är pågrund av naturgodis som jag blivit galen i vit choklad den senaste tiden. Yoghurtmassan som många av mina favoriter är täckta med smakar nämligen som vit choklad. Sött och härligt! Ikväll väntar en myskväll med syster, grönsaksdipp med olika röror till middag, toscaäpplen med vaniljglass till efterrät, sedan mys i soffan med bra filmer, naturgodis och för syster en påse Polly. Hoppas ni får en härlig helg! :)












Kommentarer
Postat av: sophie

Kaneläpplen i yoghurt & Chokladtäckta mandlar är MUMS! Det finns så himla mycket gott vid den där nturgodis avdelningen. Så himla dyrt bara :(

2010-01-15 @ 19:44:06
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: vendella

älskar naturgodis :-))))))!!!!

2010-01-20 @ 01:13:02
URL: http://vendella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0