Guacamole

I fredags hade vi myskväll med grönsaksdipp! Varav jag gjorde en av dipperna, nämligen en god guacamole med hetta av vitlök och milda smaker från avokadon och lite gräddfil. Mums! I morse tog jag vara på lite "rester", gjorde en knäckebrödsfrukost med guacamole och en annan god dipp som blev över sedan i fredags. Till detta några skivor gurka och tomat! Nu har jag precis powerwalkat nästan en timme, skall göra pilates i 10 min sedan är det äntligen duschen som väntar!

Gurka, tomat, blomkål, champinjoner, morötter, chorizo, stekt halloumi (ostekt till mig), och dipp!

Både idag och imorgon är det plugg som gäller, trots att jag hellre hade sysslat med andra saker. Jag gick till ICA på deras 20 års jubileum för ICA-kortet, kan dock inte kalla det någon vidare hejdundrande fest direkt. En liten, liten bit kladdkaka med vispad grädde var det man blev bjuden på. Inget att hurra för, ICA. Jag snodde dock åt mig två bitar, hihi :) En chokladkaka fick man visseligen för att man varit med och tävlat i deras tipspromenad, men jag hade hellre tagit emot Tia-lotten som utlovades på baksidan av frågeformuläret. Men men, en chokladkaka rikare...

1 stor avokado eller 2 mindre
en rejäl skvätt örtsalt
en nupa chilipulver efter smak och styrka
ca 3 msk citronsaft
1 vitlöksklyfta
2 rejäla msk gräddfil

1. Gröp ur avokadon, skär vitlöken grovt.
2. Mixa alla ingredienser väl med stavmixer. Smaka av med ev. mera salt eller citronsaft.


Kommentarer
Postat av: Karin/Rosa maränger

Vad gott det ser ut, har aldrig gjort guacamole, men det är himla gott.



Din fråga hos mig: nej den är inte så kladdig men tack vara chokladenbitarna i så blir den rätt "saftig" ändå, men den är rätt fast och inte kladdkakeaktig.

2010-01-19 @ 22:50:42
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0