Grapefrukt och banansmoothie

Idag kände jag att jag behövde en vitaminkick och lite sommarkänsla. Igår var det nämligen 29 grader kallt  hemma och då kan man inte göra annat än att sucka. Till och med våra schäfrar ville stanna inomhus. Så idag blir det att fylla på med lite vitaminer i vintermörkret. Denna smoothie fick jag hemma hos min moster Monika och den är verkligen god! Härligt len utan att bli slemmig som det ibland kan bli när man har att göra med bananer.

Glöm inte bort att köpa ekologiska bananer de skiljer sig inte så mycket i pris men det betyder mycket för bananodlarna. Bananer är en av de smutsigaste industrier där människor och natur far otroligt illa. Köp ekologiska bananisar och gör något för dina medmänniskor :)

1 banan
1 grapefrukt
1 näve frusna hallon
1 tsk honung

1. Pressa saften ur grapefrukten.
2. Skiva bananen.
3. Mixa allt med stavmixer och njut.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det lät precis vad jag hade behövt.

Har åkt på en envis förkyldning.

2010-02-24 @ 17:44:00
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0