Tomatsoppa

Jag är glad. Måste bara skriva det! Glad för att solen skiner, glad för det jag har här i livet, glad över att lovet är slut så att man får träffa alla vänner igen! Och självklart delar jag glädjen lite med er, och bjuder på ett recept på en supersnabb tomatsoppa. Den tar bara 10 minuter att göra, det hinner även den mest stressade svänga ihop innan timmen blir för sen och magen för knorrig. Ett enkelt recept med lite chili och mellangrädde, mums! Till åt jag och syster scones från gårdagen :o)

2-4 portioner
1 burk passerade/krossade tomater
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
olivolja
torkad oregano och basilika
paprikapulver
chilipasta/pulver
ca 1,5 dl mellangrädde
1 ekologisk kycklingbuljongtärning+ en skvätt vatten

1. Finhacka lök och vitlök, fräs mjukt i olivolja någon minut tillsammans med en rejäl nypa smulad oregano och en nypa basilika, pudra över paprikapulver och en knivsudd chilipasta/pulver.
2. Värm under tiden buljongen tillsammans med vatten i mikron så den löses upp.
3. Tillsätt buljong, 1 burk krossade/passerade tomater och 1 burk vatten. Låt puttra samman, tillsätt grädden. Servera gärna med pesto. 


Kommentarer
Postat av: s

Vad kul att du är glad :)

2010-04-11 @ 19:30:03
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: Mikaela

visst, jag hjälper gärna till :) max 1 timme på gymmet och då räknar jag in uppvärmning på 5 minuter! att vara för länge på gymmet kommer bara slita på dina muskler och göra dig trött vilket ökar skaderisken!

2010-04-12 @ 13:43:55
URL: http://mikkatude.blogg.se/
Postat av: Jessica

Härligt med solsken, det gör en helt klart mycket gladare =).



Tomatsoppan låter ljuvlig.

2010-04-13 @ 12:46:07
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0