Pepparkakssmaker

Jag är en hejare på att exprimentera i köket, så igår tillverkade jag en pepparkaksfil! Eftersom jag inte äter frukost hemma, utan tar med mig till skolan för att i lugn och ro kunna äta frukost, så fixar jag i ordning frukosten på kvällen. Igår var kreativiteten stor och det fick bli lättfil med smak av pepparkaka och äpple. Och nej, jag smulade inte ned pepparkakor i min lättfil, någon måtta får det vara på det hela!

Det jag gjorde var att tillsätta hackat äpple och pepparkakskryddor, nämligen: Kanel, torkad ingefära, malda nejlikor och malen kardemumma. Det blev ganska starkt men riktigt gott. Att ringa lite houng över hade nog kompenserat det starka perfekt. Så, ett tips till er som saknar julens smaker - bjud in dem till er frukost. Riktigt god och annorlunda frukostfil!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Personligen tycker jag inte om träning innan frukost. Eftersom kroppen har fastat hela natten och är tom på näring anser jag att fylla på kroppens lager är prio nummer ett. Själv blir jag yr om jag tränar utan frukost, och det ökar skaderisken. Att träna på helt tom mage tvingar även kroppen att bryta ner fett (vilket många vill) men även muskler, vilket inte är lika roligt. Jag tycker att du skall göra det som känns bra, men träning skall ju vara roligt och sunt. :)

2009-09-12 @ 11:18:54
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: Sophie

Det finns också en pepparkakskrydda med alla de kryddorna i :)

2009-09-13 @ 08:58:31
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: Helena

jag har gjort musli med pepparkakskryddor, sjukt gott att ha i filen på morgonen!

2009-09-15 @ 08:24:01
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0