Marsinpanrosor

Äntligen har jag fått min första riktiga beställning! Förutom blåbärsmuffins och grovt bröd som min Morfar och hans sambo Anna beställt från mig har deras granne även beställt en gräddtårta! Jag blev verkligen glad, jag som älskar att baka! Så idag har jag gjort muffis, planerat tårtan och övat på marsipanrosor.

Det är ganska trixigt att få till snygga marsipanrosor, men tricket är att öva, öva, öva. Det gäller att prova olika tekniker och testa sig fram, till slut så lyckas man! Jag sökte runt på youtube efter bra beskrivningar på hur man tillverkar marsipanrosoreftersom jag alltid tycker att mina rosor blir så kompakta. Jag hittade en riktigt bra video som jag vill tipsa om till alla er som vill lära er att göra marsipanrosor. Riktigt enkelt och snyggt, med stora luftiga blad!

Här är länken till det riktigt sevärda filmklippet om marsipanrosor, prova ni med! Såhär blev min ros :o)




Nej nu måste jag gå och tvätta händerna, hela datorn har blivit sockrigt klibbig! Ikväll blir det tacos till middag, jag har faktiskt längtat, det var riktigt länge sedan vi åt det nu! Är redan superhungrig dessutom, men men, den som väntar på något gott...
Hoppas ni har en bra vecka, imorgon är det fredag och vi har en mysig helg framför oss! Eller kanske borde jag säga, en läskig helg?

Avslutar med en till bild på en av dagens rosskapelser, vi får se om någon av dessa hamnar på tårta, men jag är inte riktigt nöjd än, så vi får se.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina! (:

2009-10-29 @ 18:23:52
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Hej Frida :) Nu har jag svarat på ditt mail, förlåt hade totalt glömt det efter jag rest hem och dessutom har en massa läxor! Men det är bara att fråga mer om du undrar något :)



Åh så himla roligt att få beställning, grattis :) & jag tycker den blev helt perfekt den rosa rosen :)

2009-10-29 @ 21:45:58
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0