Knäckefrukost

Jag äter ganska ofta knäckebröd till frukost i veckorna. Det är så enkelt eftersom jag köpt med mig ett paket till skolan! Bara att plocka fram dem och lägga på pålägg, man behöver inte frysa brödet eller oroa sig för att det skall vara torrt och tråkigt. Knäckebröd håller sig bra länge! En kul grej att göra om du äter knäckebröd eller något annat till frukost (vilket jag hoppas att du gör, för frukost är verkligen dagens viktigaste måltid) är att testa din frukost på wasabrod.se! Det är inget vetenskapligt bevisat testresultat med det kan ge dig en hint om hur nyttig din frukost är och om du kanske borde ändra dina frukostvanor.

Ett tag nu så har jag ätit ganska mycket leverpastej, dels för att det är gott men även eftersom det är väldigt nyttigt! Det här med mättade fetter (som finns i kött och mejeriprodukter med hög fetthalt) är dock något som jag vill undvika, så om ett tag skall jag prova en light-variant av arbogas leverpastej, det ska bli spännande! Vi brukar vanligtvis annars köpa deras ekologiska skivbara pastej.

Hur som helst, här kommer några tips om vad du kan ha på dina smidiga knäckemackor till frukost!

  • Några skivor tomat, inlagdgurka, sallad och skivad leverpastej
  • Tsatziki, skivad tomat och skivade oliver samt ev. rödlök
  • Hommus, gurka, och skivad tomat
  • Jordnötssmör och skivad kiwi
  • Bredbar ost, skivad rödbeta och gurka

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Svar: Ibland så känns det bra att byta ut lite av de animaliska produkterna. Jag äter väldigt mycket mejeriprodukter ibland, mer än vad jag kanske behöver. I grund och botten gillar jag inte den industrin heller, men jag kommer aldrig sluta äta mejeriprodukter, men ibland kan jag ju byta ut när jag tycker det är lika gott eller godare :)

2009-10-20 @ 18:00:45
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: hilli

knäcke är det bästa!kan verkligen rekommendera saltå kvarns dinkelknäckebröd..med mosad avocado och paprika..mmmmums!

2009-10-20 @ 20:31:44
URL: http://barahilliju.blogspot.com
Postat av: hilli

mm smask!ja hemmagjort knäcke går ju inte av för hackor,men det finns så mkt gott köpeknäcke oxå!du kommer inte bli besviken om du testar,lovar!

2009-10-20 @ 22:51:34
URL: http://barahilliju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0