Mellanmål



Ett gott litet mellanmål efter en lyckad skoldag! Knäckebröd med jordnötssmör och skivad banan - mums!
Nu ska jag och Cinqa, vår hund, gå ut på promenad, om inte vädret sviker oss, för det ser att att kunna komma regn när som hellst nu, självklart då vi ska gå ut. För övrigt har det ju varit fint väder idag.

Till alla människor som älskar jordnötssmör, detta jordnötssmör på bilden från Green  Choice, ekologisk, creamy.. Som dom brukar säga, "försvinnande gott". Det märktes igårkväll då jag öppnade kylskåpsdörren för att se om det fanns lax kvar från sushin att ge till katten, vad såg jag inte, längst ute på hyllan? Där stod jordnötssmörsburken, jag kunde inte låta bli. Gud så gott! Krämigt och alldeles.. alldeles underbart...

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: S

Åh ja älskar jordnötssmör med banan & sylt på en mjuk lingongrova det finns inget bättre ^^

2009-05-06 @ 15:34:43
URL: http://zigenaren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

svar: det jag syftar på att det krävs lite energi, och ur den synpunkten är det miljövänligt. Baljväxter kräver dessutom lite gödsel. Djur, är väldigt energikrävande, och det är kanske inte det bästa när vi på denna planet redan förbrukar för mycket el ;P

2009-05-06 @ 16:43:51
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: Rebecca

vad fattar verkligen inte kombinationen jordnötssmör+frukt ^^ haha... iofs förstår jag inte jordnötssmör alls, men men...

2009-05-08 @ 22:41:30
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0