Frukost + leverpastej



För ett tag sedan vågade jag äntligen prova att smaka leverpastej! Jag har alltid äcklats av "inälvsmat", såsom lever, pölsa och liknande. Men, trots det har jag alltid tyckt att leverpastej luktar gott, ja faktiskt. Så jag tog mod till mig, smakade, och det smakade minst lika gott som det luktar!

Men, även i leverpastejsvärlden finns det olika bra kaviliteter och smaker. Jag har endast ätit Arbogas ekologiska leverpastej, och jag känner mig nöjd med det. För jag vet att i de bredbara pastejerna av andra märken, ja då är innehållsförteckningen dubbelt så lång.  Så, om du inte provat, gör det!

Leverpastej innehåller mycket järn, vilket är ett viktigt ämnen för kroppen som vi ibland kan få i oss lite för lite av. Men med några skivor leverpastej då och då, minskar vi risken för järnbrist! Så prova, ekologisk, skivbar, och mycket god, speciellt tillsammans med inlagd gurka!

Kommentarer
Postat av: s

Nu måste ju jag äta mer ifrån och då är det leverpastej jag kommer äta ;) För det var järn jag behövde.. Så tack för tipset kan man ju säga..

2009-05-20 @ 09:40:30
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0