Thé för frusna själar

Efter en åktur på moppen så var jag kall och stel, kände enbart för att dricka thé. För att fira midsommartiderna som råder just nu drack jag jul-thé, det är ironi på lagom nivå. Det var hur som hellst ett mycket gott thé, dock rött, inte det  nyttigaste men betydligt bättre än kaffe. Med lite russin och mandlar i koppen hade det smakat ännu bättre, det får bli en annan gång, till jul kanske? (eller till frukost imorn, mums!)

   
Det är lite knasigt ändå, jag som hatade thé, nu surplar jag i mig en kopp om dagen. Det är som med kaffe, vin och andra starkare drycker, något man lär sig att dricka. Jag gav mig sjutton på att jag skulle lära mig dricka thé, och kolla - nu blir jag riktigt sugen på thé då och då! Men att lära sig dricka kaffe, alkohol och liknande, nej det skippar jag, onödigt, onyttigt och dyrt - vem behöver det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0