Vinbärsgelé

Jag minns middagarna hos mormor - stora stekar, potatis, brunsås och så den lilla svartvinbärsgelen. Svartvinbärsgelé har jag inte ätit på många år, förutom i skolan men det är inte alls samma sak. Idag bestämde jag mig för att ta itu med saken och plockade både svarta och röda vinbär för att göra 2 små satser gelé.

Med gelésocker multi från Dansukker var det enkelt, dessutom innehåller det sockret enbart vegetabiliska förtjockningsämnen, vilket är ett bra alternativ för vegetarianer!

Principen är 1 del vätska, 1 del socker. Enkelt och gott, jag längtar till att få smaka på min gelé, har beställt en stek till på söndag, för sådan mat får pappa laga, jag är inte direkt den tjejen som lagar till en stor stek, inte än i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0