Pepparkakshus 2009

Här kommer några bilder på årets pepparkakshus som jag bakade i lördags! Recept på en riktigt bra deg hittade jag här. Degen kavlade jag riktigt tunt direkt på bakplåtspappret, skar ut en del i taget, flyttade bakplåtspappret med den utskurna degen på till plåten och hårdgräddade sedan bitarna. Genom att kavla ut och skära ut direkt på bakplåtspapperet håller delarna formen mycket bättre! Glöm för guds skull inte bort att mumsa deg också!

Jag har ännut inte bestämt mig om jag skall spritsa lite kristyr och ev. pudra över lite florsocker. Jag tycker att huset är så rustikt och mysigt redan nu, så det kanske inte behövs någon extra dekor? Fast samtidigt kan en spritsning med kristyr liva upp huset, men även förstöra det.
Vad tycker ni?





Kommentarer
Postat av: jgfhs

lite fönsterramar och istappar skulle bli fint!

2009-12-16 @ 20:20:11
Postat av: Clara

Jag tycker att huset är fint precis som det är, helt fantastiskt!

2009-12-17 @ 11:44:02
Postat av: dagenskreativa

Super snyggt! Tycker att du kan pudra på lite florsocker bara:)

Kul att du fått lite beställningar också!

Kram Anna

2009-12-20 @ 00:36:48
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Pepparkakshuset är fantastiskt vackert ju, duktig du är.

2009-12-20 @ 15:57:02
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Frida

Svar: Tack så mycket för era fina kommentarer! :)

2009-12-21 @ 13:21:08
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0