Lat-Lördag & Bak-Lördag

Mina helger brukar oftast bestå av en riktigt lat slappdag och en städdag. Idag har jag min extremt lata lördag haha :D Hade tänkt gå upp och jogga innan frukost och faktiskt ha en nyttig och pysslig dag, men näe. Låg kvar i sängen till strax innan elva, åt onyttiga frukostsmörgåsar och nu ligger jag fortfarande i sängen, mumsandes på lite mandlar och russin. Är så skönt att bara skita i allt och göra ingenting. Dock gör jag det allt oftare haha, måste verkligen ta tag i lite saker, i alla fall i skolarbetet! Men det löser sig alltid, för så slapp är jag faktiskt inte :)

Senare idag ska jag baka en kaka hade jag tänkt. Vi behöver piggas upp lite här hemma! En mysig fika och lugn lördag är nog en bra grej att sysselsätta sig med när livet känns lite tungt :) Funderar på om jag ska baka en kladdkaka, men det är faktiskt inte så gott och jag vill ha något riktigt mumsigt, men slippa åka och handla haha! Kommer bli svårt då vi varken har bär, glass eller grädde. Men vi får se vad jag kan hitta på! Något smaskigt blir det allt. Troligtvis något med choklad! Eller kanske lite äpplen då vi har så många?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej! Passar på att svara på mailet här innan jag glömmer det, så mycket att göra :P



Det ser bra ut. Men var inte rädd för att äta lite mer till lunch. Var noga med att äta både kolhydrater, fett och protein till alla de stora målen, då blir det lättare att stå emot hetsätningsattacker. När det gäller ost skall du absolut inte sluta med det, det är nyttigt och gott. Försökt att inte tänka så mycket på vad som är nyttigt och inte, det kommer bara försvåra allt. Försök att äta regelbundet och varierat så har du kommit en bra bit på vägen!



Kram

2011-01-22 @ 13:37:35
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Laks

ja håller med! att göra ingenting är väldigt skönt! :D synd bara att jag alltid blir så stressad.. har alltid massa saker att göra! och är orolig för saker ja måste göra sen.. så ja X) det blir liksom aldrig lugn o ro för mig ändå.. :/

2011-01-22 @ 16:59:00
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0