Torsk med fetaostkräm

Alltså mat. Mat mat mat! Hur kan det vara så otroligt gott ibland? Jag förstår inte hur jag lyckas haha! För någon dag sen var det dags för fisk hemma i vårt hus. Vanlig, tråkig torsk, är så trött på att bara panera, steka och servera med majonäs och stuvad spenat, ni vet, den varianten man alltid kör. Varianten man låtsas att man inte tröttnat på, bara för att den råkar vara enklast.
Men jag har tröttnat!

Detta resulterade i en att torskrätten förnyades rejält. Blandade ihop fetaost, sweet chilisås, vanlig chilisås och lite hackade soltorkade tomater. Och så lite timjan på toppen. Och torsken underst, såklart. Var lite osäker på om det skulle bli gott, men oj oj, helt underbart! Smakorgasm, som min vän Lotta brukar säga! Vill ni ha en ny enkel fiskrätt som är galet god? Men köp hem en liten fetaostbit, gärna den billigare så blir plånboken glad - och gör denna rätt!

Jag har en bild... men jag hittar inte kamerasladden! Så typiskt, nåja ni får nöja er med bara receptet så länge, det är ju trots allt det viktigaste!

1 fetaost
några soltorkade tomater
3 msk sweet chilisås
2 msk chilisås
timjan
torsk

1. Hacka featosten och tomaterna. Blanda alla ingredienser till en kräm, den måste inte vara helt slät, är bara gott med lite småbitar av fetaosten.
2. Smeta ut över torsken. Skjutsa in i ugnen på 200 grader, ca 15 min. Lite sweet chilisås är gott till.
(Fast ja, enligt mig så är ju sweet chilisås gott till nästan allt... utom ärtsoppa då kanske, men det är nästan det enda undantaget. Hihi!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0