Min tonfiskfavorit

Tonfisk, tonfisk, tonfisk. Bra mat! Väldigt nyttigt, fullt utav proteiner, mineraler och nyttiga vitaminer, låg fetthalt. Kan det bli bättre? En mycket god fisk, bara att öppna burken och äta - i princip! Men man kan göra tonfisken lite godare, det brukar i alla fall jag göra. Detta är en perfekt helglunch, gärna efter träning tillsammans med ett kokt ägg. Man blir mätt och glad, och gott smakar det också. (fast mer laddad för plugg blev jag då inte... för det behövs en stark mirakelmedicin!)




1. Öppna tonfiskburken, häll av vattnet.
2. Häll tonfisken i en skål.
3. Tillsätt en rejäl skvätt sweet chilisås och lite ketchup.
4. Rör om.
5. Ät!

Låter kanske inte så supergott... Mer som en kladdig röra av allt möjligt tillsammans med tonfisk, men jag lovar - supergottigt! Även riktigt gott att tillsätta bitar av soltorkade tomater - mums. Denna röra är även god på smörgås, till pasta eller varför inte i en paj?

(kan även avslöja en hemlighet. jag lider av ett ganska svårt beroende, som slår till rätt ofta, speciellt vid måltider. därför är det väldigt viktigt att jag har min drog hemma i kylskåpet varje dag. vad drogen är får ni gissa själva... älskar den dock väldigt mycket!)

Kommentarer
Postat av: LINNEA

JAG älskar chilisås :D:D:D

2011-01-04 @ 19:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0