Förkylningstider!

Höst, båsligt, kallt och dessutom kanske några regndroppar... Leder i många fall till en sak: förkylning! Själv har jag nu också åkt dit. Ont i halsen som bara den! Ett tips är att dricka någon typ av te med ingefära i, samt riva ingefära och lägga ner i koppen, ca ½ tsk riven ingefära är lagomt. Sen när tet är drickvarmt, i med en klick honing - har du i den tidigare dör de nyttiga ämnena i honingen.



Själv hade jag naturligtvis i alldeles för mycket ingefära, så mitt te känns mera som en stark ingefärsshot än te för halsont... Men men, det skall drickas upp!! eller näe, kanske inte.....usch..blev faktiskt till och med äckligt. skall ha lagomt med ingefära nästa gång, ½ tsk ska det vara - inte en msk.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja du här kommer min matdag:



2 knäcke med ost och keso

1 swebar + äpple + kaffe

2 mackor med ost och skinka, nötter, vindrvuor, massa torkade aprikoser



1 latte och en muffins



2 mackor med ost och skinka massa torkade aprikoser

1 swebar och 1 kaffe



1 macka med jordnötssmör och clemmis + te HAHHA

2010-10-14 @ 22:58:10
Postat av: svenska fröken

Du menar inte HonUng? Hoho, du blir ursäktad för du är sjukling. Puss.

2010-10-16 @ 09:09:43
Postat av: Anna

Ska köpa Ingefära i veckan. Min far och man har blivit förkylda så det är väl bara en tidsfråga innan jag får det med. Ingefära kan även användas till när man gör stuvade makaroner vilket är jätte gott. Ha en bra söndag.

2010-10-17 @ 11:54:42
URL: http://www.naturstigar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0