Plantorna flyttar

Solen värmer ljuvligt idag! Har varit ute större delen av dagen och pysslat med min odling, men även bara suttit och njutit av solen. Min odling har gått sådär i år, de växte upp fint från sina små frön men sedan en dag så glömde jag att vattna.. Så typiskt. Men, nu har de fått växa upp ännu en gång och denna gån har i alla fall det mesta överlevt, dock ser squashen lite krassliga ut men vi får hoppas på att de har en inre kraft som snart börjar verka...

Älskade vovven har också legat och njutit av solen hela dagen. Trots att hon är en svart schäfer med mycket päls så älskar hon att steka i solen, jag förstår inte hur hon klarar av den stekheta hetta som hon borde uppleva där under den svarta pälsen - men hon bara njuter och tycker det är skönt, knepig liten dam det där!
    Apropå soligt väder och vovven så ska hon och jag nu ta och snöra på oss gympaskorna och ge oss ut på en långpromenad. Fast ja, Cinqa får traska utan skor, såklart. Ca 1 mil blir det, med musik i öronen och solen värmandes från ovan, ska bli härligt. Imorgon blir det IKEA hela dagen, så det är lika bra att njuta fullt ut av solen idag.

För övrigt har jag även genomfört dagens goda gärning. Jag har nämligen räddat den lilla krabaten här ovanför från att drunka! Den låg nämligen hjälplös och flöt omkring i en av våra vattentunnor på gården. Stackars liten, alldeles trött och blöt. Men, jag fiskade upp den med en liten pinne, så förhoppningsvis fick den en trevlig dag ändå i solen :o)

Kommentarer
Postat av: Evelin [Häst&Foto]

Hoppas att lilla humlan klarar sig :)

2010-05-08 @ 22:06:29
URL: http://evliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0