Ben & Jerrys Strawberry Cheesecake




Nu mina vänner, är jag frisk som en nötkärna! För jag fick en Ben & Jerrys - då blir man superfrisk! (Vi kan i alla fall hålla humöret uppe och låtsas. Vi ignorerar slemhostan och febern för en stund, och glädjer oss över glassen!)
Jag beställde en Half Baked, men fick hem en Strawberry Cheesecake, men det gör inget, för jag vill smaka alla sorter. Var tyckte jag då om denna lilla glass? (Som jag för övrigt tryckte i mig nästan helt själv... mår illa nu.)

Smak: Väldigt söt, tyvärr hade glassen en väldigt konstgjord jordgubbssmak - trodde jag skulle slippa det hos Ben & Jerrys! Kakbitarna var goda, men alldeles för lite. Och vart var cheesecaken?!
Konsistens: Krämig glass, lite "seg-söta" jordubbsbitar, krispig kaka.
Betyg: 1/5
Kommentar: Nej, fy för denna glass, jag blev besviken! Riktigt besviken, jag kommer inte köpa den igen! Ska det vara en sån dyr glass som Ben & Jerrys ska den vara riktigt bra - det var du inte lilla Strawberry Cheesecake!
Ingredienser: Grädde (24%), socker, vatten, kondenserad skummjölk, jordgubbar (11%), sojaolja, äggula från utehöns, majsstärkelse, färsk ost (1,5%), vetemjöl, grahamsmjöl, mjölkfett, vegetabilisk olja, stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, fruktkärnmjöl, karragenan, pektin), naturlig arom, citronjuice, salt, honung, melass, emulgeringsmedel (sojalecitin), citronjuicekoncentrat, fläderbärskoncentrat, bakpulver (natriumbikarbonat)

Kommentarer
Postat av: Ullis

Neeeeej!! Hahaha, köpte en sån häromdagen. Har inte testat den innan och den ligger snällt och väntar på att bli äten, jobbigt om jag med blir besviken man blir så sjukt bitter då jue :P



Testat HD:s motsvarighet? Den är jamjam iaf! :)

2010-05-19 @ 10:41:38
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: Lena

ah, vilken tabbe! Nu har du iallafall smakat den!

2010-05-19 @ 13:37:08
URL: http://lenalotta.devote.se
Postat av: Anna

Skönt att du känner dig piggare! Tråkigt att glassen inte levde upp till dina förväntningar:( Har inte hunnit prova någon B&J, får nog ta & göra det nu när värmen kommit:) Verkar som att de flesta verkar gilla Cookie Dough & Half Baked så kanske att man skulle sattsa på dem? Eller den nya glassen på pinne:)



Kram Anna

2010-05-19 @ 19:39:17
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har inte testat B&Js Strawberry Cheesecake... Men testa Häagen Dazs SC, den är att dör för! Tycker jag i alla fall :)

2010-06-01 @ 20:07:16
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0