Älskade jordnötssmör

Blir galen snart! Hur kan jordnötssmör vara så sjukligt gott? Det borde nästan drogklassas, man blir ju helt beroende när man väl öppnat en burk, i alla fall så blir jag det :o)

Just nu, eller rättare sagt igår kväll, öppnade jag en ny burk jordnötssmör (ja, alldeles ensam i mörkret mitt i natten... behovet var starkt, om jag säger så). Denna gång blev det vår vanliga sort jordnötssmör från Green Choice som är ett krämigt jordnötssmör som dessutom är ekologiskt. Vi brukar köpa sorten "smooth", men denna gång köpte pappsen fel, så det blev varianten "crunchy", vilket inte heller är helt fel. Lent, mjukt jordnötssmör med massor av små bitar hackade jordnöttet. Smaskens.



Som sagt så öppnades burken igårkväll, men det måste ha blivit något fel. Jag misstänker att någon måste ha stulit jordnötssmör från burken! För jag kan inte förstå, det är bara halva burken kvar! Och jag, ja jag känner mig inte alls skyldig till den katastrofen... Eller kanske, gör jag det? Mja... Vi kan säga såhär, jag vet mycket väl att detta jordnötssmör är sjukt gott!

Så, dagens tips: Köp er en burk, ni jordnötsälskare, och ni andra - det är värt att prova! Man kan göra så mycket med jordnötssmör, ha på smörgås tillsammans med kiwi, äpple eller banan, baka med, äta direkt ur burken, laga mat med - ja, massor! Finns på Coop, det är i alla fall där vi köper våra burkar! Kostar ca 30 kronor om jag inte minns fel.


Kommentarer
Postat av: baktokig

sv: 1000 tack för så snabbt svar! :) sov gott!

2010-05-28 @ 22:10:14
URL: http://baktokig.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag åt upp hela burken på två dagar! :S förstår precis vad du menar :)

2010-05-29 @ 13:23:50
Postat av: Frida

Sara: Haha okej, ja, helt otroligt gott. Precis som godis med intensiv jordnötssmak och massor av små krispiga bitar...grr..mmm :P

2010-05-29 @ 16:32:58
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: s

Ååååååh gottttt :D

2010-06-04 @ 11:48:37
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0