Paulúns müsli ~ Blåbär & Vanilj ~ Kakao & Russin




Vi kör vidare på det stora frukosttestet! Denna gång blir det två av Paulúns goda müslisar som jag provat. Riktigt goda faktiskt, dock lite dyra. Jag tycker att det är mycket bra att inga av Paulúns müslisar innehåller tillsatt socker, det är ju faktiskt gott ändå! 

PAÙLUNS MÜSLI ~ BLÅBÄR OCH VANLIJ
Smak: Relativt vanlig müsli, lite torr och dammig. Vanlijsmaken framträder bra och blåbären är goda, men som vanligt är det för lite av det goda - borde vara med blåbär! 
Konsistens:
Knaprigt och gott med müsli, branflakes och pumpakärnor. Skiljer sig inte så mycket från mängden, kanske en aning hårdare och knaprigare än andra sorter.
Ingredienser: Havreflingor med kakao (havreflingor, oligofruktos, kakaopulver 6 %, vegetabiliskolja), crunch (havreflingor, puffade veteflingor, kornflingor, rågflingor, puffad spelt, agavesirap, vetestärkelse, maltextrakt, rismjöl, kakaonibs 5 %), havreflingor,branflakes (fullkornsvetemjöl, honung, vetekli, maltextrakt, salt), veteflingor,rågflingor, russin 8 %, kornflingor, puffad quinoa 2%
Sockermängd: 2,4% *Naturliga sockerarter från spannmål och bär/frukt
Betyg: 3/5






PAULÚNS MÜSLI ~ KAKAO OCH RUSSIN
Smak: Goda russin och god müsli, har dock svårt att känna kakaosmaken. Det borde funnits mera russin mer betydligt mer kakao. Att strö över lite egen kakao gjorde dock susen, mums!
Konsistens: Russinen var lite torra, men det beror på vad man jämför med, hihi.  
Ingredienser: Havreflingor med kakao (havreflingor, oligofruktos, kakaopulver 6 %, vegetabiliskolja), crunch (havreflingor, puffade veteflingor, kornflingor, rågflingor, puffad spelt,agavesirap, vetestärkelse, maltextrakt, rismjöl, kakaonibs 5 %), havreflingor,branflakes (fullkornsvetemjöl, honung, vetekli, maltextrakt, salt), veteflingor, rågflingor, russin 8 %, kornflingor, puffad quinoa 2%
Sockermängd: 10% *Naturliga sockerarter från spannmål och bär/frukt, troligtvis kommer mycket av sockret naturligt från russinen
Betyg: 2/5

Kommentarer
Postat av: Rita ♥

Blåbär och vaniljmusli lät ju gott :D

2010-03-23 @ 17:34:49
URL: http://ritas.blogg.se/
Postat av: anonymwannabe

sv på kommentar; nej, jag är inte heller troende! Men, konfirmation blev det ändå eftersom att man bara har en chans :)



Ja, killen är hur begåvad som helst =)

2010-03-23 @ 18:50:46
URL: http://tthisisourlife.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg!

SKulle inte du kunna göra ett inlägg om odling. Vad du rekommenderar och när man ska så. Jag har aldrig själv odlat så jag skulle behöva lite tips!

=)

2010-03-25 @ 20:31:49
Postat av: Frida

Svar Sara: Absolut skulle jag kunna göra det! Vilken rolig idé! :) Sätter mig och knåpar ihop ett inlägg nu :)

2010-03-26 @ 12:55:51
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0