Ben & Jerrys Chocolate Macadamia





När jag hade varit i England åkte jag och morfar (som gjorde mig sällskap till Stockholm) buss 5 timmar för att ta oss hem. Eftersom jag hade inlett min Ben & Jerrys premiär med hela 2 glassar redan den veckan så fortsatte jag min glassresa. Jag har som mål att prova alla! I en kiosk på vägen hittade jag denna goding. Blev glad över att en del av ingredienserna är fairtraidemärkta!

Smak: Mycket god choklad och vaniljglass. Smakade nästan lite som om de hade haft i någon typ av alkohol ex. rom, riktigt härlig smak! (Det är ingen alkohol tillsatt) Nötterna var riktigt smaskiga, men det var alldeles för lite nötter!
Konsistens: Härlig glass och perfekta macadamianötter, kan man misslyckas med macadamianötter förresten? Chokladen runt nötterna var god och smälte fint, det var dock synd att det bara var halva macadamianötter, den andra halvan var choklad. Jag hade förväntat mig hela nötter som doppats i choklad... Men men. Komemer bli en glass att mumsa igen, fast det kommer nog alla Ben & Jerrys...
Betyg: 3/5

Ingredienser: Grädde (30%), vatten, kondenserad skummjölk, socker, macadamianötter (3%), kokosfett, äggula från utehöns, kakaopulver, fettreducerat kakaopulver, naturlig arom (vanilj), stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, karragenan), salt, emulgeringsmedel (sojalecitin). 

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jag vill berömma dig för en jättefin och inspirerande blogg!

2010-03-21 @ 13:13:20
Postat av: Anonym

Gabriella: Tack så jättemycket, vad glad jag blir! :)

2010-03-21 @ 17:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0