Lite mer om Fridus

Hej alla söta människor som fortfarande läser min blogg, trots att uppdateringarna inte är de bästa! Men jag har trots allt inte lagat överdrivet mycket mat och bak den senaste tiden, det blir mest enkla, goda rätter såhär på sommaren! Så, efersom dagen har spenderats i solen med omelett och lite senare pannkaka, jordgubbar och créme fraiche, så har jag inte så många recept att bjuda på! Kan dock verkligen rekommendera fet créme fraiche till pannkaka, riktigt gott alternativ till grädde som lätt kan bli uttjatat och mäktigt.

Tänkte berätta lite mer om mig själv, då ni verkligen har koll på vad jag äter, men kanske inte riktigt på vem jag är! 

Tre saker jag går igång på:

  • Riktigt bra musik med mycket fart som får en att vilja dansa och svänga på höfterna, typ Sean Paul, Medina och Bob Sinclair.´
  • Vältränade armar på en kille, med ytliga blodådror och fin solbränna ;)
  • Riktigt god mat!

Tre saker jag inte kan vara utan:

  • Min inre styrka, slutar min glöd brinna kommer jag inte längre vara kvar här
  • Familj och vänner, som stöttar mig i livet
  • Mina smaklökar, att inte känna kryddor, sötsaker och annat. Vilken förlust!

Tre saker jag ångrar:

  • Att jag inte stått på mig mer i livet och sagt ifrån i vissa situationer
  • Att jag började trixa med ätande och liknande, det är mitt livs största misstag
  • Alla de gånger ja borde ha visat min kärlek mer!


Tre saker som gör mig glad:

  • Bra musik, joggingskorna på och träningen bara känns så otroligt skön!
  • Att umgås med min familj och mina vänner
  • Hitta på bus med vännerna :D

Tre saker som gör mig arg:

  • Att utnyttja sin position för att trycka ner någon annan
  • Föräldrar som behandlar sina barn som skit
  • Djurplågeri

Tre människor jag beundrar:

  • Min pappa, som gått ingenom så otroligt mycket, och som fortfarande sätter sina barn före allt annat och verkligen visar att det är vi barn som han lever för
  • Min bästa vän Maja, som alltid finns där för mig
  • Leila Lindholm som har kommit så otroligt långt inom sin karriär, och verkar vara en sådan otroligt mysig och härlig person

Tre saker jag skulle vilja göra:

  • Somna i en hängmatta med någon jag älskar
  • Tågluffa
  • Bara strunta i vad alla andra tycker och tänker, och gå min egen väg i livet

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:

  • Krabba – bland det godaste, godaste som finns!
  • Salt och peppar, vad vore maten utan dessa två kompisar?
  • Inte för att låta djurisk, men riktigt mört kött som kommer från lyckliga kossor

Tre TV-program jag ser:

  • Merlin – Svt1
  • Leila Bakar – tv4+
  • För övrigt zappar jag bara omkring

Tre saker jag har med mig i livet:

  • Min styrka – man får aldrig, aldrig ge upp. Det finns alltid någon där ute som älskar dig
  • Kreativiteten, förmågan att kunna skapa någonting från nästan ingenting
  • ”Lite skit under naglarna skadar ingen” – dvs. kunna jobba hårt och smutsa ner mig

Tre saker på önskelistan:

  • Att renovera klart vårt hus (kommer dock aldrig ske)
  • För att vara ungdomlig: fylla 18 år och resa utomlands med tjejkompisarna och busa :)
  • Ha en riktigt stor trädgårdsfest

Tre bloggar jag inte kan vara utan:

  • mymica.blogg.se/iheartgreen
  • blondinbella.se
  • mikkatude.blogg.se

Är några av svaren otippade eller oväntade? Eller vet ni redan allt det här om mig?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åhh tack för det :D Kul att läsa om dig och kul att se ett kort på hönan :D

2010-06-22 @ 19:55:23
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: säm

sv: jaa, vem kan vara utan morgonmoln på sommarlovet? ;)

2010-06-23 @ 04:18:27
URL: http://sammens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra skrivet! Du skriver på ett sätt som gör att man blir inspirerad, och vill fortsätta läsa :)

2010-06-23 @ 12:01:56
Postat av: Frida

Jenny: Tack så mycket, roligt att höra! :0)

2010-06-23 @ 12:13:00
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: lena

"Inte för att låta djurisk, men riktigt mört kött som kommer från lyckliga kossor", haha

2010-06-23 @ 14:17:16
Postat av: Anonym

"Att jag började trixa med ätande och liknande, det är mitt livs största misstag"

Kan säga att denna mening är något jag själv har sagt till mig själv flera gånger... Usch och fy. Du hade/har alltså ätstörningar? :( Vad för typ? Du behöver inte svara om det är jobbigt för dig... Men jag kände igen mig så otroligt mycket i just den meningen... Tack för en jättebra och inspirerande blogg!

2010-06-26 @ 16:06:47
Postat av: Frida

Till Anonym: Hej! Ja ätstörningar är bara skit och jag önskar att de inte existerade. Jag har svultit mig, spyt, hetsätit, tröstätit och allt däremellan. Vad har man då för ätstörning? Ätstörningar, helt enkelt. Det är många tjejer som känner igen sig i den meningen, och det är så otroligt sorgligt. Jag hoppas att Du själv kämpar på mot ett sunt och friskt liv!

2010-06-26 @ 19:26:14
URL: http://fridasrecept.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0