Sallad en ensam lördag

Ja, idag är jag ensam hemma hela kvällen och natten. Det blir sallad till middag, och ni får inte bli ledsna för det. Jag ÄLSKAR sallad. Så otroligt, otroligt gott. Skulle kunna leva på sallad på sommarhalvåret! Bodde jag utomlands skulle det bli en hel kokbok om bara sallader. Jag planerar en mysig och lugn lördagskväll tillsammans med hundarna och katterna. Blir lite tvtittande och gosande med älsklingskatten. Matten är redan avklarad, så nu är kvällen fri!


Är jättesugen på att baka något, men det känns lite larvigt att baka när man är helt ensam hemma? Om man inte satsar på att svulla rejält, förstås :) Jag är inte så ofta hemma, men det händer väl någon gång sådär. Vad brukar ni äta och göra ensamma helgkvällar? Baka? Äta tacos själva? Vad blir det egentligen för helgmys på egen hand? Jag är så nyfiken!

Nej, nu ska jag vandra iväg till köket och ta fram älsklingskniven, för det är dags att skära tomater och annat gott. Som sällskap har jag en lång spellista med massor av härlig blues på hög volym. Ibland är livet lite härligt ändå, fast man bara går hemma i pyjamasbyxorna och njuter! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0