Lidl - Fortfarande inte min grej

Handlar ni på Lidl? Jag har faktiskt för första gången i mitt liv nu satt min fot i deras otroligt fula matvarhuhus. Och nej, jag har fortfarande inte ändrat åsikt. Det var inte speciellt billigt, förutom möjligtvis osten och godiset, men för övrigt så fanns det mest skräp. Visst, kanske var frukt och grönt några kronor billigare, men det var inte fräscht, och då handlar vi hellre på ICA och får bonus på varorna.

Jag tycker det är så onödigt att t.ex. köpa tyska mejeriprodukter när vi i Sverige verkligen borde handla mer svenskt, dels eftersom de Svenska bönderna minskar i antal år efter år. Öppna landskap pratar alla om, men varför då springa och handla tyska varor?

Okej saker att handla på Lidl: Frukt och grönt, svenska mejeriprodukter, godis och ekologiskt kaffe (som för övrigt var den enda ekologiska produkten jag kunde se). Jag hittade väldigt god vit choklad, som jag kanske kommer att köpa igen. Men för övrigt är det nog bara osten och möjligtvis lite billiga tomater som kan locka mig dit. Jag vill ha ekologiska morötter och svensk mjölk på köksbordet!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Kan rekomendera deras keso från ett tyskt märke, samt även deras kvarg :) godare och billigare än arlas skit!

2010-04-09 @ 15:05:39
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0