Haiti behöver också mat

Ja, alla behöver vi mat, inte bara svenskar, inte bara de stackars människorna på Haiti, utan alla. Men vi kan göra något för alla dessa människor som varit med om denna hemska förödelse. Jag har gjort mitt. Hjälp till du också! Här lever i i Sverige och klagar över små skatter, för låga löner och vice versa. Men tänk efter, även om du bara tjänar 15000 kronor i månaden så är du rik, riktigt rik, gämfört med miljontals andra människor.

Jag har skänkt 100 kronor till Läkare utan gränser. Det är en seriös organisation med frivilliga arbetare. Det gäller att finna en seriös organisation, och helst inte någon som Rädda Barnen eller liknande, där chefer sitter på sina höga positioner med fantasilöner. Detta inlägg kanske inte har så mycket med mat att göra, men mat påverkar oss alla. Vi har det som hobby att blogga om, medans vissa inte har mat för dagen och svälter till döds. Gör något för världen Du med.



Kommentarer
Postat av: s

Jag vet inte längre.. Jag vet inte vad jag håller på med eller vad jag vill. Jag hoppar upp och ner. Vill jag bli frisk eller ännu sämre? Jag vet inte.

2010-01-25 @ 06:37:58
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0