Start!

Här ligger jag med en kopp avsvalnande gott påskthé och skall snart titta på en film. Någon frukost har inte hamnat i magen än, men först ska jag mysa någon timme i sängen med en bra film. Ett lov är väl till för att vila på, inte sant? Jag har en tendens att somna tidigt och även vakna tidigt, så en film sitter bra medans världen där utanför fönstret sakta får tina upp. Idag sägs det att det skall bli varmt, jag hoppas på sol!

Men, frukost ska det bli, och jag kör på med det vanliga. Gröt med 4 sädesslag och blåbär, nam nam! Känns som en bra och nyttig frukost, inte för mycket kalorier, och fullproppat med andioxidanter från blåbär och nyttiga sädesslag från gröten. Jag äter mycket hellre detta till vardags, än en sockerkicksfrukost med müslin Start!


Smak: Sött och gott, som sockriga rostade havregryn, vilket det även är.
Konsistens: Krispigt och härligt. Müslin är ganska klumpig, vilket är gott då man inte gärna vill ha massa småsmulor på frukosfilen.
Näringsinnehåll per 100g:
Energivärde: 1800 kJ 430 kcal
Protein: 11g
Kolhydrat: 60g varav sockerarter 23g
Fett: 16g varav mättat fett 5g
Kostfiber: 9g
Natrium: 0.2g
Sockermängd: 23%
Betyg: 3/5
Kommentar: Detta är alla müslisars söta fiende. Socker, socker, socker skriker det om denna müsli, och ja i princip allt socker är tillsatt då den innehåller både socker och sirap och även ganska mycket fett. Müslin innehåller faktiskt nästan lika mycket kalorier som choklad! Oyttig - Ja. God - Ja! Onyttigt brukar vara gott. Detta är inte en müsli att äta till vardags, men kanske till högtider lite mer sällan? Eller varför inte som godis till filmen eller som efterrät med en söt yoghurt?


Kommentarer
Postat av: linda

vad skulle vara den hälsosammaste müslin? har du något eget enkelt recept på müsli?

2010-04-07 @ 14:10:31
Postat av: Frida

Svar Linda: Oj.. Jag vet inte riktigt vilken müsli som är nyttigast, får kika runt lite bland müslisarna! Har inte gjort egen, men man borde kanske prova! Tycker dock att de köpta brukar vara goda, men alltid för lite av det goda (bär, frukten osv..), och så är det DYRT. Vissa är det ju nästan bara havregryn i. Får kika runt lite och se om jag gör egen. Kramhej! :)

2010-04-07 @ 16:24:37
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0