Tahihi - thé med ananassmak

Oj oj vad många produkttester jag lägger upp här på bloggen - ni får hojta till om ni tröttnar! Men jag vill så gärna dela med mig av nya spännande smakupplevelser, så när jag hittar något nytt och smaskigt bara måste jag ge mina fina läsare chansen att ta del av det :o)




Detta mycket goda thé är faktiskt en av mina favoriter! Smaken är   väldigt fruktig och söt med smak av vanilj och ananas. Jag tycker att det passar bra att dricka i pricnip när som helst, och speciellt om man vill unna sig något lite extra gott.

För det mesta dricker jag lösviktsthé som inhandlas i stans mysigaste kaffebod. Men två sorters påsthé finns dock i mina händer just nu, pepparmynta och detta smarriga, Tahiti.

Någon gång skulle jag vilja testa att baka någon söt kaka med thé i. Tänk en mjuk saftig kaka som smakar som detta ljuvliga thé, vanilj och ananas... Mums. Kanske kan man till och med baka bröd med thé som degvätska? Fast då vill jag nog ha någon annan smak än vanilj och ananas - det passar nog bättre drickandes till mackan än inuti brödet.


Kommentarer
Postat av: Julia

Den sorten har jag aldrig testat, skulle man kanske göra :) Jag har fastnat för ett grönt thé med smak av citron och ingefära, supergott!

2010-04-23 @ 11:09:27
URL: http://juliacaroline.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Vilken fin blogg du har! Jättekul med produkttest och recepttips. Här kommer jag att kika in fler gånger :)

2010-04-23 @ 11:31:45
Postat av: Natalie

Jaaaaaaaaaa...visst är det ljuvligt!!

Jag älskar det théet, annars gör jag precis som du...dricker thé från lösvikt.

Kram och ha en fin dag.

2010-04-23 @ 14:28:37
Postat av: ***

Hej igen :)

Vad tråkigt att höra att du mått dåligt.

Du som verkar vara en hel-skön tjej med fötterna på jorden men tyvär så känns det nog som om de bästa drabbas värst....(fy på mig, det där lät ju lite utpekat och orrätvist)

Om du vill reflektera och lätta lite på dina känslor så finns jag här, och hehe, det kan nog kännas lite konstigt att öppna upp sig för en främlig som mig, men jag har märkt att det går nästan 10 ggr bättre att prata om problem via en dator!

Ha det bäst och ta hand om dig :D

// Ulrika

2010-04-23 @ 19:14:16
Postat av: Frida

Ulrika: Haha tack, ja det kanske är så! Ja internet är både dåligt och bra. Du verkar vara en supertrevlig tjej, jag lägger till dig på msn! Kram

2010-04-23 @ 23:30:00
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Frida

Natalie: Ja det är sjukligt gott! :o)

Julia: Det thét lät smarrigt, har druckit något liknande fast med citrongräs också!

Gabriella: TACK! Jag blir så glad av fina kommentarer som din. Roligt att min blogg uppskattas.

2010-04-23 @ 23:32:35
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Daniella - BakeCake

Åh, thé smaker kan man aldrig få för mycket av! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

2010-04-24 @ 12:48:31
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: ***

Hahaha, jag som trodde att msn inte syntes ;P

Men det blir super serru!

Ha det bäst :D

2010-04-25 @ 13:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0