Rödbetsbiffar (?!) och pocherat ägg

Jaha, ett nytt gott recept på vegetatiska BIFFAR. Trodde jag. Nej usch vad sur jag blir när recept inte funkar överhuvudtaget. Ser ni bilden? Vart är biffarna? Nej, det finns inga. Varför undrar ni då, jo såhär är det: Det går inte att vända biffar som bara innehåller potatis, rödbeta, ägg och ströbröd. Det går inte, inte över huvudtaget. Så, jag fick ta till lite våld och vips så hade vi en rödbetsröra på tallriken. Men, den var god ändå!

Rödbetsmojjs till 4 personer
5 potatisar
5 rödbetor
1 ägg
1 ½ tsk örtsalt
2 msk ströbröd
lite peppar, timjan och oregano

1. Koka rödbetor och potatisar tills de är mjuka ca 1 timme. Gör gärna detta dagen före så går det snabbt att laga middagen.
2. Mixa alla ingredienser.
3. Stek röran i 3 omgångar tillsammans med olivolja i en stekpanna. Servera med fetaost, broccoli, andra grönsaker och ägg. Jag valde pocherat ägg.
 (Man knäcker ett ägg per person försiktigt i sjudande vatten tillsammans med en skvätt vinäger, låter det småputtra försiktigt i några minuter, plockar upp ägget, saltar och pepprar)

Kommentarer
Postat av: mikaela

[email protected], hit me med upplägget :D

2010-04-13 @ 08:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0