Axa grynblandning

Hej alla glada och pigga! (Men även ni som känner er lite småtrötta...) Idag är i alla fall jag glad och pigg, och startade dagen med en powerwalk på 5 km och efter det lite pilates för magmusklerna. Efter träningen sjönk jag ned vid köksbordet med detta goda framför mig, nämligen gröt och blåbär. Mums, mums! Provade Axas grynblandning med 4 sädesslag, vete, råg, havre och korn. Gröten hade en god smak och konsistens, påminde mer om havregrynsgröt än råggröt men var mer spännande än den traditionella havregrynsgröten.


Med dessa gryn kan du baka, göra gröt, strö över filen och till och med göra välling på. Det ni! Att de dessutom innehåller hela 95% fullkorn och att rågflingor står högst upp på ingredienslistan är något som vi tycker väldigt mycket om. God gröt, men jag äter hellre ekologisk råggröt. Man måste tänka på naturen och djuren också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0