Lins och squashgryta

Jag älskar linser, speciellt bakade i ugn tillsammans med tomatkross och fetaost. Idag fick det bli en snabb linsgryta efter jag kommit hem från skolan. Vitlök är alltid gott, och mycket nyttigt. En bit riven squash fick även åka med eftersom min squashodling lyckats väl i år!


1 lök
2 stora vitlöksklyftor
färsk basilika
torkad mynta
1 äpple, skalat
1 tetra krossade/passerade tomater
(1 liten burk champinjoner)
2 dl röda linser
200 g squash
quinoa eller andra gryn + grönsaker
(jag glömde champinjoner.....)

1. Skala och hacka all lök, äpple, samt basilika. Fräs detta i olivolja i en kastrull.
2. Riv squashen grovt. Blanda alla ingredienser i kastrullen med lökfräset.
3. Låt puttra ca 15 - 20 min, koka under tiden gryn. Smaka av med soja/örtsalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0