Svar på en Klok läsarkommentar

"Din blogg är helt underbar att läsa. Jag har fyllt 60 år och är mamma till 3 barn som blivit sjuka av tillsatser, konserveringsmedel och för mycket socker. Jag har lagat mat från grunden. Ingen av mina barn har kunna äta livsmedelsproccesad mat utan att bli sjuka. Du är bara 15 år och vet redan så mycket om vad man bör köpa och äta. Mina kolleger på jobbet tycker jag är en "konstig" typ som bara äter bosarpkyckling, bojkottar e-nr, margarin mm. Jag köper också krav och fairtraid, samt lokalproducerat. Det borde vara varje barns och åldrings rättighet att få ren mat utan tillsatser. Min son jobbar med barn och ringer ofta mig om olika symptom som barnen får av maten. Han kämpar för "ren" mat till barn. Olika "bokstavsdiagnoser" som sätts på barn kopplar vi ofta till kosten. Din sk "knasiga smörgås" är allt anat än knasig, den är väldigt klok. Alla barn
som tål jordnötter borde serveras denna macka oftare. Det ekologiska smör du nämner innehåller nyttigt fett och mycket protein, tillsammans med kolhydraterna i surdegsbröd och en frukt, får dom en macka som är nyttig och håller dom mätta länge.
Klassisk skinksmörgås på vitt bröd är inte bra mat för någon. Brödet har för snabba kolhydrater och skinkan är en oftast en processad fuskprodukt.
Du är på rätt spår"

Hälsar Ann-Kari

Jag svarar med glädje efter denna kloka och tänkvärda kommentar:

Svar Ann-Kari: Jag håller helt med dig i allt du skriver, du har så rätt så! Och bosarpskyckling - visst är det underbart ljuvligt gott?! Ja min smörgås är nog väldigt mycket nyttigare än polarkaka med med smör och skinka, nej ush en sådan frukost skulle i alla fall inte jag vilja ha. Bra att det finns fler där ute som har ett vettigt tänk kring maten och dess ursprung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0