Omelett med potatis & tomat

Jag måste nog allt dra till med att detta var den godaste, om inte snyggaste, omelett jag någonsin ätit! Visst gillar jag gammal hederlig bondomelett, men det är inte gott att äta stora torra potatisskivor i en halvgräddad omelett. Det är inte gott. Men detta, alldeles perfekt genomstekt, små potatisbitar lite var stans som gav omeletten en härlig konsistens, blandat med smaker från oliver, spiskummin, peppar och tomat. Jag visste att det var en omelettdag idag, jag bara kände det på mig redan i morse!


1 portion
2 ägg
2 tsk spad från oliverna
ett stänk spiskummin och peppar
1 tsk torkad oregano
1 tsk vatten
2 msk mjölk
1 potatis

1 tomat
några oliver utan kärna
1 salladslök
hackad basilika

1. Finhacka potatisen. Vispa upp ägg, mjölk, olivspad, vatten och kryddor. Vispa ned potatisen.
2. Skiva tomaten och oliverna, hacka salladslöken.
3. Hetta upp olivolja på en platta på medelstark värme. Häll på potatissmeten, lägg på tomater, oliver och strö över salladslock. Stek omeletten på 3:an under lock ca 5 minuter. Strö över hackad basilika. Njut.


Kommentarer
Postat av: Tova Friman

Vad god den såg ut :)

2009-11-21 @ 15:31:12
URL: http://mezmerised.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0