Enklaste fisken

Jag vet att jag laddat upp många bilder på stekt fisk av olika slag, men jag vill verkligen så ett slag för denna enkla vardagsmat. Bara att lägga fiskpaketet i kylen på morgonen, sedan på kvällen koka potatis, doppa fisken i uppvispat ägg, vända den i ströbröd och steka i smör. Med lite ärter och rivna morötter till och gärna en god sås eller citronmajonnäs, och vips - du har en fulländad god måltid framför dig!


Igår hittade jag även på en supersnabb dillsås att ha till. Jag vet inga exakta mängder, men såhär gjorde jag på ett ungefär :)

2 msk citronmajonnäs
1 dl yoghurt
1 msk dijonsenap
svartpeppar
citronpeppar
2 msk dill
(någa stänk fisksås)

1. Blanda alla ingredienser.
2. Servera!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0