Enkla surimi-nudlar

Jag är galen i surimi-sticks, eller crab-sticks som de också kallas. Det är ingen hjälte på miljölistan, sammapressad fiskkött smaksatt med krabbaromer och färgat med röda färgämnen, men det är så otroligt gott. Jag tycker inte att det gör något att äta såna här "fusklivsmedel" då och då, bara man gör det relativt sällan! Dessutom är detta fisk, vilket är nyttigt i alla former. Surimi-sticks innehåller få kalorier, och kan vara ett bra alternativ till t.ex. fiskpinnar för de som vill hålla igen lite. Det var år och dag sedan jag åt surimi-sticks, så denna maträtt blev en fröjd för mina smaklökar!

1 portion
1 pkt surimi-sticks (100g)
2 st salladslökar
1-2 msk soja
1 msk teriyakisås
2 msk sweet chilisås
1 tsk grön currypasta
1 portion nudlar
1 näve broccoli
1 dl gröna ärter

1. Dela surimi-sticksen och tina/värm dem i mikron tillsammans med ärter och broccoli.
2. Koka nudlarna.
3. Koka under tiden upp soja, teriyakisps, sweet chilisås, grön currypasta och skivad salladslök.
4. Blanda allt i en skål och njut!

 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

vilken finfin blogg du har! :D

2009-11-18 @ 17:59:46
URL: http://linneafelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0