Jamies Matrevolution i mina händer!



Idag låg denna i postlådan! Oj så glad jag blev, vilket underbart avslut på denna korta skolvecka! Har redan kikat lite i den, förstås, och det ser ut att finnas en smaskig framtid även med denna bok. Allt ifrån thailändska kycklingrätter till klassiska scrumbled eggs, mjo, denna bok kommer nog allt bli använd. Jag vann den på recept. nu med motiveringen:

" Hej! Mitt svar på tävlingsfrågan är fäljande: x) Den nakne kocken.

Jag är en 15 årig tjej som fullständigt älskar att laga mat.

Jag avskyr tillsatser, bekämpningsmedel och liknande eftersom jag är väl medveten om vilken enorm förstörelse dessa kemikalier har på jordens ekosystem. Därför köper vi endast ekologiska varor, gjärna även fair-traid. Jag tycker att Jamie Oliver har en mycket trevlig kock-personlighet i hans matlagningsprogram och liknande, alltid roligt att se!. Eftersom även han röstar för ekologiskt, närproducerat och liknande skulle det vara mycket roligt att få prova på många av hans fina recept.


Då jag själv inte äger många kokböcker skulle det kännas underbart att kunna stoltsera med just Jamie Olivers kokbok när jag serverar min hälsosamt komponerade middagsmeny till min familj.

Kram Frida!"


Kommentarer
Postat av: S

Jag är glad för din skull du förtjänade den! =)



Kram <3

2009-05-20 @ 08:55:16
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0