Potatiswok med röd curry

Sommaren är kort, det mesta regnar bort...Ja, det verkar stämma. Hitills har det enbart varit grått och mulet med regn och rusk. I morse kändes det lite positivt då solen glimtade fram, och jag tänkte "nu kan vi ha picknick ändå!", men sedan öppnade himlen sina portar och regnet öste ned... Det firar vid med att lägga upp receptet på gårdagens potatiswok, den hettade iallafall upp stämmningen lite.



2 personer
4-5 potatisar, beroende på storlek
2 paprikor, jag tog ekologiska spetspaprikor, mycket smakrika
1 tsk röd currypasta
1 stor rödlök
2 cm ingefära
2 vitlöksklyftor
olivolja
1,5 dl vatten + 1/3 buljongtärning
  1. Skala och skär potatisen i kuber, lagom stora att stoppa i munnen. Koka dem i ca 5 min tills de blivit lite mjuka. Häll sedan av allt vatten från potatisen.
  2. Skiva löken tunt, finhacka vitlök och ingefära. Fräs detta i en stekpanna eller wokpanna. När löken blivit lite mjuk, tillsätt currypasta och woka ytterligare ca 3 min.
  3. Strimla paprikorna, tillsätt potatis, paprika och varm buljong. Låt puttra ca 5-10 min, beroende på hur mjuka grönsaker du föredrar. Servera gärna med en god salsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0