Ädelostpaj

På vårt studentmiddag serverade jag denna goda förrätt. En enkel ädelostpaj som funkar utmärkt att göra dagen före och sedan servera lagom rumsvarm, som jag gjorde!

Ingredienser
välj de ekologiska alternativen!


2,5 dl vetemjöl
3/4 förpackning kesella lätt
50 g smör

3 ägg
1 dl vispgrädde (jag använde ekologisk mellangräde)
1 bit ädelost

Pajdeg:
1. Blanda ingredienserna i en matberedare tills massan blivit som en boll.
2.Tryck ut i form med löstagbar kant, ca 25 cm i diameter, låt stå i kylskåp ca 30 min.

Fyllning:
1. Vispa grädden. Vispa äggen pösigt i en annan skål. Smula ned osten i äggsmeten, blanda med grädde.
2. Förgrädda pajskalet på 225 graders ugnsvärme i ca 10-15 min. Fyll sedan pajskalet med fyllningen och grädda pajen tills den är fast, ca 25 min.
Jag dekorerade även med pelargonblad, som är helt ätbara!

Kommentarer
Postat av: S

Du gick ut nian va? :)

2009-06-13 @ 15:46:45
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0