In my garden

De började alla som små frön i förpackade påsar, men nu är de grönskande och ståtliga medlemmar i min trädgårdsodling! Att odla själv är inte alls tidskrävande och jobbigt som många tror, att ha några gurkplantor, lite dill och annat smått och gott kräver inte mycket tid och engagemang alls, bara lite vattning då och då.

Gurka är så otroligt mycket godare att odla själv, även den lättaste grönsaken att odla
.

Dillen i år blev superbra! Jag har finhackat och fryst in några rejäla påsar dill. Dill används i många rätter och gör sig utmärkt i lax och ostpaj kring jul, eller när som helst. Smaskens
.

Morötterna är ännu inte så stora, men otroligt goda och saftiga. Godast är lättkokade nyskördade morötter, med lite smör och flingsalt på, en delikatess med underbara råvaror
.

Ärtskidor, är goda naturella, eller att tillreda likadant som morötter, lite smör, flingsalt, voila!


Sist men inte minst, eller jo, i storleken i alla fall, physalis! Det enda exotiska i min trädgård. Jag ser framemot att skörda dem, och inte minst äta dem, kan anta att de är mycket godare än de köpta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0