Bakningsrace framför mig!

Minns ni lappen, som jag satte upp på ICA i min lilla by? Nu har jag fått tre beställningar, på surdegsbröd, mazariner och biskvier. Jag har aldrig gjort biskvier förr i mitt liv, så det kanske inte kommer bli de vackraste biskvier mina kunder smakat på, men kanske de godaste istället? Jag har satt två surdegar som står och jäser sig i värmen ovanför kulskåpet. Den ena var det så bra fart i att den exploderade i burken, deg överallt! Men det bådar gott, om det är fart på surdegen hoppas jag att det blir rustika och goda bröd också.

Här är min otroligt fula planering som jag gjort. Jag har den som bakgrundsbild på datorn. Detta är ett tips till er alla där ute som har det stressigt nu till jul till exempel, elle bara behöver hålla koll på läget under en period. Jag rekommenderar dock att satsa på att göra en vackrare planeringskalender än vad jag lyckades med, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0