Squashgratäng m. köttfärs

Andra dagen i gymnasiet avklarad! Trött, hungrig, huvudvärk och middagen var i stort sett klar när jag kom hem, tack pappa lilla :) I morse gav jag honom instruktioner om hur jag föreställt mig att min squashgratäng skulle vara, och han hade snällt följt mina råd. Fast, jag hade velat ha lite mera kryddigt, men det är ju upp till var och en. Till gjorde jag en sallad med bla. vitkål och rödlök, mums!

1. Förväll skivad squash i vatten några minuter.
2. Koka ihop en köttfärssås med krossade tomater och kryddor, t.ex. timjan, basilika och chili.
3. Varva skivad squash och köttfärs, värm på i ugnen.

Jag tror även att det kan vara gott att blanda i andra grönsaker, som t.ex. champinjoner, aubergine och färsk tomat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0