Kyckling i jordnötssås

Idag provade jag ett recept med jordnötssmör som jag velat prova länge. Receptet hittar ni här, då jag inte tänker ta åt mig äran för denna goda sås! Jag bytte ut schalottenlök mot purjo, hade olivolja istället för sesam, tror att det funkade minst lika bra för jordnötssåsen var super! Att pressa över  färsk limesaft direkt innan ätning gav rätten lite syrlighet som lättade upp den tunga jordnötssmaken, lite sweetchili och soja passade också, men glöm inte att spruta över mycket lime!! :)





psst...  min vanliga fil-lunch bestod av mera skogshallon än fil, gud vad gott! Tack härliga sommar för alla underbara bär som växer överallt.. Fast jag tackar inte för plommonträdet som har så otroligt med plommon att grenarna går av....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0