Yoga

(sätt på låten längst ner, och läs undertiden - mys!)
Snart dags att rulla ut mattan, tända ljusen och sätta på lugn och skön avslappningsmusik. Idag blir det nog en timmes lugn men jobbig yoga, och det ska bli så skönt! Är så glad att jag investerade i en ny yogamatta, för det är verkligen underbart avslappnande men även bra för kroppen. Både styrka och smidighet förbättras men även lungornas kapacietet då huvudtemat i yoga är andningen. Åh åh... Det är så ljuvligt!


När jag gör yoga hemma brukar jag blanda yogaövningar med pilatesövningar, då de faktiskt påminner om varandra. Man håller sig lugn men det är samtidigt grymt jobbigt och man arbetar med såväl statiska som dynamiska rörelser. Jag är inget proffs direkt och har aldrig någon speciell "rutin" jag följer varje gång jag gör yoga. Jag gör de rörelser jag känner passar för stunden, det brukar oftas kännas i kroppen var jag inte tränat och vart jag behöver sträcka ut. Det viktigaste är dock att komma ihåg att träna mage och rygg sist, eftersom de stabiliserar kroppen under hela yogapasset och ska inte vara trötta och skakiga redan från början.

Här kommer en jättebra låt som faktiskt har ganska mycket med yoga att göra, hihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0