Jag ska skriva en bok.

Ja, jag kom precis på det. Eller naturligtvis har jag vetat det länge och även planerat för det, att skriva en bok. Jag har gjort många försök, börjat på olika historier men nu vet jag vad min första bok ska handla om. Den ska handla om mig. Det ska vara en bok om mitt liv. Kommer bli en jobbig bok att skriva, men jag ska inte börja på riktigt fören i sommar. Ett helt sommarlov. Det kommer gå bra, och även om jag misslyckas, så kan det vara bra att försöka, ännu en gång till. Jag tror det är bra att bearbeta och repetera händelser i sitt liv. Även om jag redan skrivit ned så mycket så skadar det inte att skriva lite till, skriva allting ännu en gång. Alltid kommer man på nya saker, kan se på händelser ur nya synvinklar och kanske tolka saker och ting som skett på ett helt nytt sätt. Få mer förståelse, eller kanske tvärtom, ännu mindre förstå hur och varför allt i mitt liv blivit som det blivit.

Hm... Jo, en bok ska det bli!

Kommentarer
Postat av: Laks

ja har exakt likadant! kommer på massa olika historier hela tiden, och ja vill skriva men ja kan inte börja.. ja har börjat iofs massa gånger men det avslutas aldrig liksom X) men då är det ju en bra grej att skriva om sitt eget liv. Försökte mig på det en gång faktiskt, men den orkade ja inte fortsätta på heller sen.. X) lyckat till med ditt skrivande!

2011-01-18 @ 09:03:06
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0